Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: SPEED 300
PříspěvekNapsal: stř 22.09.2004 13:17 
Mate nekdo zkusenosti se SPEED 300 na 6V a 7,2V?
Jde mi konkretne o pouziti do Tora 300.Kdyz pouziju 8 clanku tak SPEED 300 7,2V a kdyz 7 clanku tak 6V?
Nebo je tam jeste zakopany pes v podobe treba kroutaku,tocek a pod.?


Nahoru
   
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 5:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2004
Příspěvky: 1627
Bydliště: LIBEREC
S300 7,2V je určená spíš na přímý náhon vrtule. Já používám výhradně "plechovky" na 7,2V a 7čl. (teď jsem přešel na 2 čl. Li-Pol).
Při "převoltování" se neúměrně zvedne odběr motoru a zkrátí jeho životnost - i když ta při ceně motoru nehraje roli...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 6:16 
[quote="HERRI"]S300 7,2V je urÄ


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 8:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2004
Příspěvky: 1627
Bydliště: LIBEREC
STEJNOSMĚRNEJ NAPŘÍMO - A UŽ ASI ČTVRT STOLETÍ...
MOTORY VOLTÁŽE 7,2 JSOU NA TOHLE PŘÍMO KONSTRUOVANÝ.
JÁ NAPŘ. S OBLIBOU POUŽÍVÁM TENTO POHON: SPEED 400 7,2V, VRTULE 6X3, REG. 10-12A, AKU 2xLI-POL. 400vka napřímo bere do 6A.... (asi jako převoltovaná 6V 300 v převodovce s vrtulí jako větrnej mlejn). Já osobně neuznávám zvýšování výkonu tim že do 6V motoru rvu 9,6V (při měření zjistíš že zvýšíš tak akorát příkon a vyrábíš z letadla létající radiátor...). jinak na netu se daj sehnat výsledky z měření různejch motorů ...
Než hlídat na vysílači abych nepřetápěl motor radši používám aku s vhodnou vybíjecí křivkou - to jsou např. Li-pol HD (7 čl. NiMh Panasonic 650 od Telinku mam doma taky a je nestovnatelně naho...proti Li-Pol)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 9:24 
zatim si budu muset vystacit s NiMh
Li-pol jsou ted nad me investicni moznosti(nejen baterky,ale jeste k tomu nabijec+nejaky omezovac)
jaky typ reglu pouzivas?


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 9:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.3.2004
Příspěvky: 686
ten 3/4 plyn ti vubec nepomuze- do motoru ti jde stale stejny napeti a motor si bere porad stejnej proud, regulator jen s urcitou frekvenci motor zapina a vypina....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 10:02 
czernitko píše:
ten 3/4 plyn ti vubec nepomuze- do motoru ti jde stale stejny napeti a motor si bere porad stejnej proud, regulator jen s urcitou frekvenci motor zapina a vypina....

z toho co jsi napsal by ale plynulo ze je v podstate jedno jestli litas na pul plynu nebo na plny kule,protoze by se regl choval bud jako topeni pri stazeni plynu(prebytek by vyzaril panubohu do oken) a nebo by to pustil naplno pri pridani...


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 10:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2004
Příspěvky: 1627
Bydliště: LIBEREC
czernitko se pochopitelne spetl - rec je o stejnosmernych motorech, kde s otackama roste odber (proud)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: pro Laca
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 10:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2004
Příspěvky: 1627
Bydliště: LIBEREC
na S280 pouzivam JETI JES 006
na S300 Tema Supra 8 (JES 006 - vetsinou staci)
na S400 JES 012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 12:57 
tak to jo :lol:
koukam ze ses vernej prevazne jedne znacce :D
chtel jsem si pochystat regl od MGM Compro-nemas s nima nejake zkusenosti :?:


Nahoru
   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 13:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2004
Příspěvky: 1627
Bydliště: LIBEREC
REGULATORY POUZIVAM JETI (ALE NE JEJICH PRIJIMACE)
JINY REGULY NEMAM DUVOD PORIZOVAT, PROTOZE JETI JSOU LEVNEJSI (PROTI TEMA I TMM) A SLOUZEJ PLNOHODNOTNE (ASPON S PLECHOVKAMA) :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 17:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.3.2004
Příspěvky: 686
Herri: a o tom je snad sakra rec, ne??? pokud vim, tak speed300 je stejnosmerny motor a stejnosmerne regulatory pousti do stejnosmerneho motoru plne aktualni napeti ktere je na napajecim zdroji, regulace se potom provadi spinanim motoru v dane frekvenci- nevim jak pro ostatni znacky ale pro regulatory mgm je to 2-8kHz. kdyby ses aspon nekdy obtezoval a precetl si manual a informace zverejnovane vyrobcem, tak bys to vedel. samozrejme ze stridave motory take pracuji s urcitou frekvenci, ale nejedna se o spinaci frekvenci 'motor jede/nejede' jak je tomu u dc, ale o frekvenci stridani polarity na jednotlivych polech vinuti. a to sou dve naprosto jiny veci!!!nas tridni by to oznacil za pleteni pojmu a prujmu.. :lol: takze z toho opravdu plyne ze je skoro uplne jedno jestli litas na pul plynu nebo na plnej, protoze dany napeti bude na vystupu regulatoru tak jako tak. samozrejme na plny otacky bude na kartaccich o neco vetsi jiskreni a tedy se budou o neco malo vic opalovat, ale po vlastni zkusenosti(S3006V,K-3S1500HD)je to fakt celkem jedno-jeden cyklus baterek=1motor. a co se tyce regulatoru, je podle me tezky to objektivne posoudit dokud jich nemas plnej suplik od nekolika vyrobcu a ruzneho stari. jelikoz to v mem pripade neplati, muzu jen prispet svoji troskou do mlyna- mam jes020(kdyby ste se divili proc 20A tak sem to chtel na 300ku a 12Aregl vazi uplne stejne a cena je taky skoro stejna. tak proc ne 20A..?? ;) ) a se ms nim plne spokojenej, nic neprogramuju, tedy jenoducha obsluha, spolehlive mi funguje na lipol,nicd i nimh, zadny problem, perfektni pozarucni sluzby u p. tinky. potom mam tmm0810-3pl, taky plna spokojenost, plne programovatelny. slysel se mze nekteri modelari meli problem s vypinanim motoru ve fullmode programu, protoze se regl choval jako by mel spatne nastaveny krajni polohy plynu, ale to se mi nestalo jeste ani jednou- a pry i jim pomohlo proste nastavit polohu paky vzdy znovu pred startem, a bylo po problemu. zarucni opravy stejne snadne jako u jetiho.... a k prijimacum- mam rex5, provozovam stridave ve dvou vetronich a dvou deltach(dc i ac) a naprosto bez problemu, s hradeckym multiplex krystalem...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 18:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.3.2004
Příspěvky: 686
jeste k tem cenam- mas sice pravdu ze regulatory od mgm(nevim jak tema, nemam zkusenost) sou drazsi nez od jetiho, ale taky maji nespornou vyhodu co do vlastnosti- lepsi ucinnost, ochrana zdroju i motoru pred proudovym pretezovanim a chybami v nastaveni, par vychytavek ktery ti zprijemni zivot(maskovani ztraty signalu, zpusob programovani,...) na rozdil od jetiho, kterej ma na boku jeden jumper se kterym si muzes nastavit co chces a regl samotnej uz si potom nic nekontroluje- je mu jedno ze mas jumper v poloze nicd a napajis ho lipolkama. taky sou regly od mgm lehci a mensi nez od jetiho, a to se taky pocita. nerikam ze sou regly od jetiho spatny nebo slouzi nespolehlive, to urcite ne, ale ten cenovej rozdil se ti holt musi projevit i nekde jinde nez jen v ziskuchtivosti vyrobcu... :roll: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 18:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.3.2004
Příspěvky: 686
HERRI píše:
czernitko se pochopitelne spetl - rec je o stejnosmernych motorech, kde s otackama roste odber (proud)

to s tema otackama je samozrejme pravda ale to snad proboha plati i u stridavych motoru- motor pro vyssi otacky proste nekde energii vzit musi, a je snad naprosto jedno jestli je dc nebo ac..?? a jestli vymyslis motor kterej bude porusovat zakon zachovani energie a pri dvojnasobnych otackach bude mit stale stejny odber jako pri normalnich, ujistuju te ze mas nobelovku v kapse a penize z patentu ti postaci na milionarskej zivotni styl az do smrti... 8O :lol:
ps: vyjimku samozrejme bude tvorit ac motor se zkratovanym vinutim, kterej bude se zvysovanim odberu jen stale vic a vic topit misto zvysovani otacek, ale-opet-si prosim vsimni, ze to naprosto same plati i pro dc... :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 23.09.2004 18:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.3.2004
Příspěvky: 686
omlouvam se za to preprispevkovani z me strany, ale tenhle uz bude snad posledni,.. :lol: :
Laco: ta uvaha je naprosto spravna, kdyz budes litat furt na pul plynu, tak budes topit reglem(v zime to neni az tak neprakticky jak se na prvni pohled zda,.. :lol: ), ale nevim jak moc- jak velka je ucinnost pri ktere poloze plynove paky... :(


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz